Elephant Poopoopaperpark, Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mieke Marleen Twellaar - WaarBenJij.nu Elephant Poopoopaperpark, Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mieke Marleen Twellaar - WaarBenJij.nu

Elephant Poopoopaperpark, Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Mieke Marleen

06 Augustus 2018 | Thailand, Chiang Mai

Voor wie het ook nog niet wist, je kan papier maken van olifanten poep. Vandaag zijn we naar het Elephant Poopoopaperpark geweest net buiten Chiang Mai, voor 800 bath ( € 20,- ) werden we door een vriendelijke Thai bij het hotel opgehaald.wij dachten enkele reis, maar bleek retour te zijn. Hij bracht ons zelfs nog naar een supermarkt en zocht een pin apparaat voor ons, Hij bracht ons naar het prachtige park. Fantastisch opgezet kleinschalig en een rust... heel bijzonder. We waande ons meteen in een andere wereld. Omdat de rit erheen nogal hectisch was met veel geluiden van de andere weggebruikers ( en Elena steeds meer klaagde over oorpijn) besloten we eerst in het buitenrestaurant even wat te drinken. Frits werd nog even door een Chinese toerist aan de kant geduwd, wat nogal hilarisch is als je Frits zijn postuur bedenkt t.o.v. Die kleine Chinezen, kortom hij was perplext. Toen kwam er een lieve gids die ons alles vertelde over de verwerking van olifanten poep tot papier. Zolang het over poep gaat zijn de kinderen alert, dus ze deden leuk mee. Aidan mocht zelfs helpen om het poep te koken en om te scheppen, en ook het zeven van de poep lieten ze aan Frits en Aidan over. Vervolgens nog een kleur erbij en het proces kon gedroogt worden. Wat kleurrijke foto’s tot gevolg had. Zo leuk. Dat te samen met de prachtige palmbomen en groene omgeving was echt een plaatje. We hebben er dan ook erg genoten. Zelfs Frits kwam tot rust . Als bonus mochten de kinderen een artikel gemaakt van olifanten poep uitkiezen en bekleden / plakken met leuke al uitgeknipte vormpjes. Ze hadden de tijd van hun leven. Aidan een mooi doosje voor zn schatten en Elena een fotolijstje. De middag brachten we weer heerlijk aan het zwembad door, iets wat zeker geen straf was. En als bonus welke mij heel gelukkig maakte, was de was gewassen en gedroogt bij een lokaal vrouwtje op de hoek. Voor nog geen € 2,50 !! , hoe gelukkig kan je zijn met dr kleine dingen.

• 08 Augustus 2018 - 06:04

Lianne:

Geweldig, lekker in de weer met poep! En ja die Chinezen zijn brutaal hoor.
    Ben heel erg benieuwd naar al jullie foto s. Er zullen er heel wat gemaakt zijn.

• 08 Augustus 2018 - 06:53

Conny:

Wat een prachtig poepverhaal, ik wist niet dat je dat ervan maken kan. Leuke kleurtjes, dat vinden de kinderen wel leuk denk ik.
    Vervelend die oorpijn van Elena, hoop dat het snel overgaat.
    Jullie nog mooi genieten en morgen een goede vlucht naar de volgende bestemming.
    Liefs van ons.

• 08 Augustus 2018 - 11:37

Karin:

Hallo familie
    Wat vervelend die oorpijn van Elena ik hoop dat jullie kunnen vliegen naar volgende locatie.wat een poepverhaal ik ga het thuis ook eens proberen!!!!Moet lukken.
    Heel veel sterkte met de kleine meid groetjes.