Elephant Nature park - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mieke Marleen Twellaar - WaarBenJij.nu Elephant Nature park - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mieke Marleen Twellaar - WaarBenJij.nu

Elephant Nature park

Blijf op de hoogte en volg Mieke Marleen

04 Augustus 2018 | Thailand, Chiang Mai

60 km buiten Chiang Mai, n goed 1 1/2 uur rijden , ligt het Elephant Nature park. Gelegen in een prachtige groene vallei. Elephant Nature park heeft n goede 30 olifanten opgenomen onder hun zorg. Elke olifant met zijn eigen verhaal. Na een pittige rit voor de kleintjes ( de chauffeur kon niet echt lekker doorrijden, dus werden we nogal misselijk) aangekomen in deze prachtige omgeving tussen de bergen en rivier. Na een korte uitleg van de noodzakelijke regels ( je hebt wel met wilde en getraumatiseerde dieren te maken) mochten we meteen al een van de oudste olifanten op het park eten geven. De mand met lekkere bananen stond al klaar. Op gepaste afstand durfde de kinderen heel veel. Samen met hun Nederlandse vriendinnetjes Isabella 4 jaar, en haar zusje van 2,5, zorgden Aidan en Elena heel goed voor de olifant. Met zn grote slurf wist hij elke keer weer de banaan uit de hand van de kinderen te zuigen. Het schijnt dat ze heel goed kunnen ruiken als het gaat om bananen. Ook mochten we mee lopen tussen de buffels en olifanten liepen we met onze begeleider mr. Tong ( met n beetje spraakgebrek, dus naam was goed te onthouden) over het hele terrein. Langs de rivier waar de olifanten zich te goed deden aan een lekker bad, en langs de bomen die fungeerde als krabpaal. Zo ontmoette we oma olifant 92 jaar oud, erg unique voor n olifant om zo oud te worden, met een goedaardige tumor op haar dij, en de blinde olifant met zn vriendje olifant die in Birma op een van de vele nog resterende landmijnen was gaan staan, dus een stuk van zn mega voet mistte. De wandelingen waren smiddags wel pittig voor de kinderen, maar zodra we dan weer n olifant ontmoette hadden ze erg veel interesse en vertaalde Aidan het verhaal naar de kleintjes. Tussendoor was er ruimte om even bij te komen bij de heerlijke ( vegetarische ) lunch. Gelukkig waren er ook ijsjes te koop, dus toen we moe maar voldaan terug kwamen bij het platform waar we begonnen konden we even bijkomen met een ijsje. Op de terug weg sliep iedereen als een roosje, en doken we bij aankomst in het hotel meteen in het heerlijke zwembad. Wat een luxe om zoveel mooie dingen te zien en te ondersteunen door dit bezoek, maar ook om dan heerlijk weer te genieten van een schone kamer, lieve mensen en een zwembad. Maar goed dat we hier nog 4 nachten blijven. We hebben er nog niet genoeg van!

• 04 Augustus 2018 - 07:39

Joyce, Roel En Amy:

Weer een prachtige ervaring jullie beleven erg veel. Groetjes aan de Aidan en Elena en Frits natuurlijk liefs Roel,Joyce en Amy

• 04 Augustus 2018 - 08:18

Lianne:

Wat een bijzondere ervaring en vooral ook voor de kids. Dat nemen ze jullie niet meer af! Zo te horen is de reis top geregeld. Het kan ook niet anders met Miek de reisleider ;)
    Fijn dat we jullie avonturen zo kunnen volgen xx

• 04 Augustus 2018 - 08:20

Conny:

Lieve 4, wat weer een bijzondere mooie dag beschreven. Hoe fijn voor die olifanten om zo gekoesterd te worden door deze mensen.
    Ach en dan aidan en Elena, wat een belevenis, nou dan mag je ook wel weer afkoelen in het zwembad. Dank voor het mooie verhaal. Kijken uit naar het volgende.
    Liefs van pamaopaomi.

• 04 Augustus 2018 - 20:12

Mooi geschreven Miek, fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Veel plezier verder nog op jullie reis! (ps Goedmorgen!

• 04 Augustus 2018 - 21:38

Alie :

Wat weer een mooi verhaal, zeg!
    Bijzonder die olifanten met elk een eigen verhaal.
    Dat een olifant 92 jaar kan worden, onvoorstelbaar!
    Fijn dat jullie zo genieten en dat jullie een fijn hotel hebben!

Liefs Bastiaan, Alie, Emma, Isa en Sarah.

• 06 Augustus 2018 - 22:56

Tante Yvon:

Bedankt voor dit bijzondere verhaal Mieke Marleen.