Fietstocht door Bangok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Marleen Twellaar - WaarBenJij.nu Fietstocht door Bangok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mieke Marleen Twellaar - WaarBenJij.nu

Fietstocht door Bangok

Blijf op de hoogte en volg Mieke Marleen

29 Juli 2018 | Thailand, Bangkok

Wat een ervaring vandaag. In Nederland al een fietstocht besteld via co van Kessel. Dus het wekkertje ging al om 06:00 uur dus 01:00 jullie tijd. Even wennen aan het tijd verschil. De kleren al klaargelegd dus aankleden en naar het ontbijt. Aidan wil dit thuis ook wel zegt ie. Veel keuze en dat alles klaar voor m staat. Hij vergeet voor het gemak even dat hotel mama, dat thuis ook altijd al regelt. Frits ging voor de zekerheid nog even terug naar de kamer voor de regenponchos. Na wat instructies waar deze te vinden zei Elena, papa komt niet met de goede spullen terug. Maar dat deed hij wel. Dus liepen we al met 30 graden het straatje uit op zoek naar een taxi. Aangekomen bij de tour stonden daar de fietsen al klaar. Zo ook de overige nederlanders die dezelfde tour geboekt hadden. Aidan mocht op een mooie gele fiets, en Elena ging bij mij achterop. Goed geregeld allemaal. Het fietsen bleek voor Aidan goed te doen, alleen moest hij erg wennen aan de handrem. Dat ging op een keer na dan ook redelijk. Hij botste gelukkig tegen Frits aan die voor hem fietste. We hebben echt van alles gezien, van tempels die we ook bezochten tot een lokale markt waar we offer bloemen kregen. Alles erg indrukwekkend. Ook de kinderen vonden alles erg speciaal. Je krijgt zulke mooie vragen, je merkt dat ze er in hun hoofd erg mee bezig zijn. Zo leerde ze al over diverse gebruiken en gewoontes zoals het bestaan van monniken en de regels daar om heen, en dat je iemand anders niet over het hoofd aait, aangezien het hoofd als rein wordt gezien.. Onderweg hebben we diverse stops voor leuke foto's en contact momenten met de bevolking. De kinderen krijgen veel aandacht. elena moest eerst nog even bijkomen maar later zat ze als een koningin achter op de fiets naar iedereen te zwaaien. Aidan kreeg van de locals kneepjes in zijn arm als respect voor het goede fietsen. Iets wat Aidan minder leuk vond. We hebben genoten van de tour. Smiddags lekker aan het zwembad tot de eerste stort bui die zojuist over kwam. Dit is goed te doen zo, pas smiddags een bui. Wij genieten nog even door.

• 29 Juli 2018 - 06:43

Lianne:

Hahha, wat is het toch ook een lekker knulletje. De bekende fietstocht! Geweldig. Brings back memories. Jullie zullen weer veel zien. Mogen de kinderen bij jullie op de fiets?

• 29 Juli 2018 - 06:54

Hilly:

Hahaha die Aidan! Ik ben benieuwd hoe de fietstocht was!

• 29 Juli 2018 - 09:16

Mieke Marleen Twellaar:

Ja Elena zat achterop, en Aidan had zijn eigen fiets. Ideaal. Hij deed het zo goed. Zal proberen mij verslag af te maken, maar het internet valt steeds uit :)

• 29 Juli 2018 - 11:21

Yvonne Hylkema:

Wat een ervaring, ook voor de kinderen. Wat zullen die later veel te vertellen hebben.

• 29 Juli 2018 - 12:49

Martha:

Wat een genot om te lezen el die indrukken ook voor Aidan en Elena.

lekker bij komen van alle indrukken wat een verhalen zullen jullie te vertellen hebben bedankt voor de berichtjes Mieke Marleen kusjes van ons jammer dat het internet steeds uitvalt

• 29 Juli 2018 - 14:12

Joyce, Roel En Amy:

Wat een mooie verhalen allemaal, super leuk om zo mee te kunnen lezen.
    Geniet er maar lekker van, het is jullie gegund.
    Kusjes en knuffels van ons XXX

• 29 Juli 2018 - 18:38

Karin:

wat leuk om te lezen en wat een ervaring voor jullie als gezin.Dit vergeten ze nooit meer.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verslag.groetjes

• 29 Juli 2018 - 19:00

Conny:

Geweldig dat fietsen, maar goed d at jullie dat ook goed kunnen.
    We smullen van de verslagen.
    Bijzonder eigenlijk dat kinderen zich zo goed kunnen inleven, tot volgend
    verslag.
    Pama

• 29 Juli 2018 - 19:14

Alie:

Hoi Aidan en Elena ik heb bij Rikst en Tieme gelogeerd en ik zat in bad en ik vond het zo erg
    leuk daar. En het bezoek bij tante Berber was leuk.
    Vinden jullie het leuk op vakantie? Ik mis jullie.
    Kusje Sarah

Wat al een mooie verslagen. Wat fijn dat jullie zo genieten. Stoer van Aidan dat
    hij zo goed gefietst heeft.
    We kijken uit naar de andere verslagen!

Liefs Bastiaan, Alie, Emma, Isa en Sarah!

• 29 Juli 2018 - 19:36

Klara:

Wat een ervaringen, geweldig! Knap hoor, dat Aidan daar alles zelf fietste. En dat Elena zich zo bijzonder voelde dat ze naar iedereen zwaaide. Grappig verschil, geen aai over de bol, maar een kneepje in de arm. Arme Aidan, hihi. Bedankt voor je verslag weer! We kijken uit naar jullie volgende. Heel veel plezier, liefs!