Bangkok en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mieke Marleen Twellaar - WaarBenJij.nu Bangkok en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mieke Marleen Twellaar - WaarBenJij.nu

Bangkok en Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Mieke Marleen

31 Juli 2018 | Thailand, Chiang Mai

Door een feestdag was vandaag helaas het childerens Discovery museum gesloten. Leek ons zo leuk, de kinderen konden daar diverse beroepen uitoefenen.. maar er is altijd backup plan. Een rit met de skytrain door Bangkok stond ook op ons lijstje. Om Elena niet te erg te vermoeien hebben we de tuktuk gepakt naar het dichtstbijzijnde station. Daar aangekomen even uitzoeken welke trein we moesten hebben en ons gemeld bij een kantoortje. Daar kregen wij geen tickets maar een hand vol wisselgeld. Dus kochten we met al dat klein geld voor 160 bath ( ca. € 4,50 )een enkele reis voor ons 4 en. Super spannend natuurlijk op dat grote perron. Het was niet druk maar er stonden wel bewakers op het perron. Aangekomen bij ons eind station was het wel wat drukker dus eerst maar even aan de kant en uitzoeken wat de uitgang was. En gevonden uiteraard. We besloten naar het SEA life aquarium te gaan, gelegen onder een mega groot winkelcentrum. Wat een ervaring. We waren gelukkig als een van de eerste want het werd me toch druk. Echt genoten van al dat bijzonders onder water. Niet eerder zoiets moois gezien. Elena was op slag verliefd op de schildpadden en Aidan had de kolder in zijn hoofd en rende overal als eerste naar toe. We besloten na die tijd wat te eten in dat winkelcentrum, BIG mistake ! Wat kunnen die Thai een herrie maken met elkaar. Dus na n snel broodje maar naar buiten en n taxi genomen naar Limpini park. Bekend om zijn levensechte veranen. Nou en die hebben we gezien, na het picknicken tussen de daklozen tijdens een fikse bui, besloten er twee veranen met elkaar te vechten. Aidan als Freek fan, vond dit op gepaste afstand wel erg interessant.
Smiddag s had iedereen van ons een dikke dip, dus besloten er lekker vroeg naar bed te gaan.
Vanmorgen na een flinke nacht hadden we zo lang geslapen dat we niet eens zoveel tijd hadden voor onze vlucht die middag. Om het inpakken van de spullen een beetje vlotjes te laten verlopen besloot Frits na het ontbijt met de kinderen te gaan zwemmen, terwijl ik kon inpakken. De vlucht ging voorspoedig, het inchecken voor de domestic flight was heel herkenbaar. Ik heb daar vroeger heel wat uurtjes doorgebracht om te wachten op een beschikbare plek op een van de vluchten kan ik me nog herinneren. Leuk! Tijdens het korte vluchtje met Bangkok airways kregen we zelfs nog n maaltijd in de mik. Rijst met Citroen kip gaat er altijd wel in, vooral tijdens lunchtijd. Dus met een volle buik aangekomen in het bergachtige Chiang Mai. Ook hier weer veel groen. Ik hoorde Frits nog zeggen, hier lijkt het al meer op Bali. Aangekomen op de luchthaven de verwachtte aanval op ons van de lokale taxi of vermeende taxi chauffeurs. Daar even doorheen gewandeld en voor het veilige meter taxi gekozen, onaardige vrouw en 150 bath lichter voor de rit. Maar ok we zijn goed aangekomen in dit prachtige Rimping Village hotel. Zo ook gevonden door meerdere Nederlanders merkten we als snel bij het zwembad. Aidan maakte al vrienden en wij genieten enorm van de rust en de prachtige kamer. Net heerlijk genoten van een super maaltijd aan het water bij een groot grasveld. Dit is echt genieten hier! Nu Elena nog in slaap krijgen, maar dat is een ander verhaal ...

• 31 Juli 2018 - 14:24

Conny:

Hallo avonturiers, wat jullie in enkele dagen verwerken, doet mij nog harder zweten dan dat ik al doe.

• 31 Juli 2018 - 14:26

Conny:

Ik was nog niet klaar!!!!! Het schoot zomaar weg.
    Zoals jullie reizen met de trein en vlieger alsof het niks is.
    Wij genieten van de verhalen en relax nu maar mooi in Chiang Mai.
    Tot het volgende verslag.
    Liefs van pamaopaomi

• 31 Juli 2018 - 14:33

Alie :

Jeetje, alweer heel wat beleefd, zeg!!!
    Leuk naar dat grote aquarium.
    Maar jullie zullen ook wel weer blij zijn dat jullie verder zijn
    De drukte ontvluchten. Leuk dat Aidan
    vriendjes maakte! Ook wel even lekker voor
    de kids om even niks te doen en lekker te
    zwemmen.
    Lukt het niet zo met slapen bij Elena?
    Weer heel veel plezier gewenst!

Liefs familie Twellaar.

• 31 Juli 2018 - 14:51

Joyce, Roel En Amy:

Wat een ervaringen !
    Leuke verhalen en bijbehorende foto's.
    Heeel veeeel plezier hier!!

XXX

• 31 Juli 2018 - 17:33

Martha:

Jullie hebben prettige ruime kamers en badkamer .lekker relaxen en zwemmen heerlijk .
    prettige nacht toegewenst en morgen weer een nieuwe dag kusjes Kees en Martha