Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mieke Marleen Twellaar - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mieke Marleen Twellaar - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Mieke Marleen

02 Augustus 2018 | Thailand, Chiang Mai

Na de succesvolle eerste dag in Chiang Mai besloten we op zwembrillen jacht te gaan voor Elena. Aangezien de kinderen meer onder water vertoeven dan boven water. Voor relatief veel geld 200 bath ( bijna 6 euro ) voor het gemak, een rode openlucht busjegenomen van het hotel naar Nimmanhemin road vlakbij het grote Maya shoppingmall. Een lange weg zo bleek, met her en der n winkeltje ( moest het shopping gedeelte zijn volgens de receptioniste) verborgen waren er wel een paar mooie boutiquejes, maar niks voor ons. Ook was Elena erg moe dus besloten we n koffie pauze in te lassen bovenop het grote winkelcentrum ( incl. Bioscoop, en nog zoveel meer) alleen de 6 roltrappen waren al een uitje voor de kids. Daarna was de puf er wat uit en hebben we de hele middag gezwommen( zwembril tot op heden nog niet gevonden). S avonds de nachtmarkt over naar ons uitgekozen Italiaans restaurant, we kwamen echter bij de buren hiervan terecht en aten heerlijke pizza. Toen Aidan zn pizza kreeg wist ie nog wel even te melden: ik had geen blaadjes op mijn pizza besteld... haha lachen, welkom in de wereld van basilicum Aidan. ( stiekem door mama altijd al in de pasta thuis verwerkt) Ook Elena kreeg de smaak te pakken. Onder het genot van een drankje en de rondwandelende gekko’s op de muur hadden we weer n fijne avond. Vanmorgen rustig aan gedaan en uiteindelijk voor 400 bath een (enkele reis dachten wij) geregeld naar Boh Sang, het umbrella dorp hier 9 km vandaan. Daar aangekomen wilde de chauffeur zijn geld nog niet want hij zou wachten tot we klaar waren. We dachten meteen, relaxed, hoeven we niet meer op zoek naar n ander vervoer middel. Bij de fabriek aangekomen kon je zien hoe kundig de parasollen gemaakt werden, en hoe ook het papier erop tot stand kwam. Aidan vond het wel leuk te zien maar wilde het liefste meteen kopen. ( shopaholic). Uiteindelijk konden we onze armen, kleren , tassen ed laten verven door de medewerkers aldaar. Leuk souvenir van olifanten op de rugtas laten maken. Daarna mochten de kinderen ,voor in verhouding veelstemmig veel geld, een parasol zelf schilderen. Dat wasnatuurlijk geweldig! Ze hebben genoten. Frits moest er even inkomen, in al dat geklieder, maar vond het uiteindelijk ook leuk. De chauffeur stond inderdaad nog te wachten, en heeft ons via een pinapparaat en supermarkt naar het hotel terug gereden, en dat allemaal voor 10 euro! Fooi gekregen uiteraard... smiddags besloot ik heerlijk een uur massage te boeken in een sfeervolle Spa bij de rivier. Voor 600 bath ben ik van top tot teen gekneden. Geweldige ervaring. Nu gaan we ons klaar maken voor de trip van morgen. Een hele dag olifanten verzorgen bij elephant nature park, een opvangtehuis voor olifanten die gered zijn uit slechte leefomstandigheden binnen het toerisme in Thailand... we zijn benieuwd.

• 02 Augustus 2018 - 18:20

Lianne:

Zo leuk om jullie verhalen te lezen! We genieten er hier allebei van en zijn ook jaloers! Gaan jullie nog naar de kleermakers ;)
    Hoe gaat het met de kinderen en Thais eten? Ben heel benieuwd naar jullie dag morgen!

• 02 Augustus 2018 - 18:39

Conny:

Wat leuk zeg die parasolletjes met die vrolijke kleuren, wat mooi dat ze de kinderen dat zelf konden doen en dan die prachtige versiersels op de rugzak en armen. Jammer dat je dat er van de armen weer afwast.
    De afbeeldingen zijn zo bijzonder en zo fijntjes.
    Nu heb je toch de massage gehad waar je je steeds zo op verheugde en nog wel een uur lang, wat zal je je nu soepel voelen

• 02 Augustus 2018 - 18:41

Martha:

Hallo hoop dat jullie ondanks mijn fout vannacht nog goed geslapen hebben ,
    Zoals ik lees gaan jullie olifanten verzorgen dat wordt een heel karwei voor de kinderen
    Heel veel plezier en bedankt voor jullie verhaal
    Kees en Martha

• 02 Augustus 2018 - 18:42

Conny:

Voor nu welterusten en lekker dromen van nieuwe dingen in mooi Thailand
    Knuffels pamaopaomi

• 02 Augustus 2018 - 18:55

Aaltje:

Wat is het fijn om al jullie verhalen te lezen! Jullie nemen ons een stukje mee in jullie vakantie. Prachtig! En zo te lezen genieten jullie enorm! De kids doen allemaal leuke dingen, zo leuk! Veel plezier morgen bij de olifanten!

• 02 Augustus 2018 - 20:33

Karin:

Hallo allemaal wat een avontuur hebben jullie weer beleefd.Nemen jullie de paraplu's mee naar Nederland.Dat zijn trouwens nog eens bedragen.Taxi etc.jullie houden geld over.

• 02 Augustus 2018 - 21:33

Yvonne Hylkemayvonne.:

Wat beleven jullie veel, leuk om deze reis een beetje te volgen. Wat zullen de kinderen straks bij thuiskomst veel te vertellen hebben. Veel plezier bij de olifanten. Groetjes.

• 02 Augustus 2018 - 21:42

Hilly:

Wat beleven jullie toch een bijzondere reis met elkaar!

• 03 Augustus 2018 - 07:14

Joyce, Roel En Amy:

Wat leuk' dat jullie nu bij de olifanten zijn. Dat lijkt me heel bijzonder. Lekker genieten. We kijken uit naar jullie verhalen. liefs Roel , Joyce en Amy

• 03 Augustus 2018 - 15:55

Hiske:

Wat een prachtige reis maken jullie met de kinderen .
    Dit is genieten. Fijn die mooi reisverslagen van je te lezen Miek.
    Ik wacht weer op het volgende verslag.liefs...